PO WER  2016/18



                         

Projekt PO WER
"Hiszpański staż, to nasza inwestycja w sukces zawodowy"

           
Informacje wstępne Tegoroczny projekt, to już druga edycja staży w Hiszpanii.
           
Regulamin Rekrutacji W grudniu 2016 roku nasza szkoła podpisała umowę na realizację projektu "Hiszpański staż to nasza inwestycja w sukces zawodowy" w ramach projektu POWER VET 2016-1-PL01-KA102-025471„Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”.

                    zatwierdzenie regulaminu

 
Wyniki rekrutacji:
           
grupa jesienna        Projekt ten jest skierowany do uczniów technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik usług turystycznych, technik papiernictwa oraz cukierników.

W styczniu został ogłoszony I etap  rekrutacji, w którym analizowane są oceny z:
Wyniki rekrutacji I etapu
II Etap rekrutacji
Wyniki rekrutacji II etapu
 
grupa wiosenna          
Wyniki rekrutacji I etapu

- przedmiotów zawodowych (min. 3,5)
- języków obcych
- oraz sprawowanie - minimum dobre.
 

II Etap rekrutacji
Wyniki rekrutacji II etapu
 
Przygotowania do wyjazdu      
   
Lista uczestników praktyk w Hiszpanii  
   
Spotkania z rodzicami:  
grupa jesienna        grupa wiosenna  
Formularz dla uczestnika wyjazdu  
uczniowie                 nauczyciele
   
   
Migawki z Praktyk      

Podsumowanie stażu
 
Podsumowanie oczami uczestników:
 
                                        - 2017 Power Sevilla
                                        - 2018 Power Sevilla
                                        - Jobshadowing
                                        - Kayak-Sevilla-GolebiowskiJakubSerdackaAleksandra
                                        - Uno de delicias -Technik żywienia i usług gastronomicznych plus Kucharz
                                        - Cukiernicy
                                        - Technikum Hotelarstwa
                                        - Hiperpapeleria - Piskorz Łukasz
                                        - Librería - Papelería - Falla - Mazur Patrycja, Frela Dominik
                                        - Taberna Alambique - Olszewski Przemysław, Małkowska Dominika
                                        - Snappybook - Jasiński Kacper
                                        - Simplificando - Dobosz Filip
                                        - Restauracja Rocala - Piotrowska Natalia, Zaręba Krzysztof
                                        - PQ Rótulos-Mazerski Szymon, Murwaski Damian
 

Projekt realizowany od 15.12.2016r. do 14.06.2018 r.  

Autorkami projektu są:  Iwona Grodecka – Trautsolt (koordynator projektu) i  Marlena Kotłowska.


Wyjazdy do Hiszpanii zaplanowane są dla dwóch grup po 20 uczniów i 3 nauczycieli:

 

 

UCZNIOWIE

I grupa:

wylot:18.11.2017 ( sobota) 

staż: 20.11.2017 (poniedziałek) do 15.12.2017 (piątek) 16.12.2017 (sobota) powrót

 

II grupa

wylot:24.03.2018 ( sobota)
staż: 26.03.2018 ( poniedziałek) do 20.04.2018 9 (piątek) 21.04.2018 (sobota) powrót

 

NAUCZYCIELE:
 
I grupa:

wylot: 2.12.2017 ( sobota)
staż: od 4.12.2017 do 15.12.2017 (piątek)
16.12.2017 powrót wraz z uczniami

 

II grupa:

wylot 7.04.2018 ( sobota)
staż 9.04.2018 do 20.04.2018 (piątek)
21.04.2018 (sobota) powrót wraz z uczniami

 

INSTYTUCJA PARTNERSKA

 

Instytucją partnerską jest firma EuroMind. Zajmuje się ona organizacją pobytu uczniów w Hiszpanii, organizacją miejsc praktyk oraz realizacją programu kulturowego. Głównym koordynatorem projektu w firmie jest Pani Amelia Wójcik.

EuroMind to prężnie rozwijająca się andaluzyjska instytucja szkoleniowo-edukacyjno-doradcza posiadająca siedzibę
w miejscowości Úbeda i Sewilla w południowej Hiszpanii.
           

Uczestnicy NIE PONOSZĄ ŻADNYCH KOSZTÓW FINANSOWYCH

           
w związku z udziałem w projekcie. Podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, przygotowanie do udziału w projekcie pokryte jest ze środków unijnych.
Natomiast od uczestników projektu wymagane jest zaangażowanie w przygotowanie językowo-pedagogiczno-kulturowe,
w odbywane praktyki, w akcję promującą rezultaty projektu.
           

Mamy nadzieję że realizacja projektu przysporzy naszej szkole i młodzieży samych pozytywnych doświadczeń i korzyści
na przyszłość.

 

 

Podsumowanie 2018

 

5 czerwca 2018 roku w naszej hali sportowej uczniowie oraz kadra nauczycielska podsumowali projekt POWER „ Hiszpański staż to nasza inwestycja w przyszłość”. W projekcie brało udział  40 uczniów klas zasadniczych: kucharze, cukiernicy oraz klas technikum: papiernicy, gastronomia i hotelarze. Staże uczniów odbywały się zgodnie z ich kierunkiem kształcenia w cukierniach, hotelach, restauracjach i barach. Najtrudniej o odpowiednie miejsce stażu dla uczniów technikum papierniczego, ale drukarnie, firmy zajmujące się tworzeniem i montażem banerów, umieszczaniem log  firm i reklam, obróbką zdjęć, składaniem książek, sklepy papiernicze pozwoliły naszym uczniom spojrzeć na papier z innej perspektywy i nabyć nowe kompetencje.

W projekcie brali udział również nauczyciele, którzy również odbywali staż dwutygodniowy w ramach tzw. jobshadowing. Jesienią byli to nauczyciele gastronomi, cukiernictwa i turystyki, natomiast wiosną również nauczyciele hotelarstwa, cukiernictwa i z zakresu prowadzenia administracji. Projekt był oczywiście monitorowany – jesienią przez panią wicedyrektor Alicję Szwed, a wiosenny wyjazd zweryfikował pan dyrektor Henryk Czyżewski.

Cała społeczność szkolna bardzo zaangażowała się, by pięknie przedstawić efekty i nowe kompetencje pozyskane dzięki udziałowi w projekcie i dla samych uczestników i dla uczniów klas młodszych, którzy maja nadzieję na udział w kolejnych edycjach.

Przygotowano dekoracje podkreślające hiszpańską kulturę i tradycje, smaczne potrawy hiszpańskie do degustacji dla wszystkich zaproszonych gości i ciekawe prezentacje, które przedstawiały czas spędzony w Hiszpanii w miejscu stażu, podczas wycieczek i czasu wolnego organizowanego przez jednego z opiekunów pana Michała Wejtko.

Po pracy i w dni wolne stażyści projektowi zwiedzali piękne zakątki Sevilli  Plaza de España, Metropol Parasol, Torre del Oro, Giralda, Katedra Najświętszej Marii Panny, Plaza de Toros, Ogrody Alkazar i wyjeżdżali na wycieczki do innych miast. Grupa jesienna zwiedziła Malagę, Granadę i Giblartar, a grupa wiosenna byłe również w Kadyksie.

Wyjazd w ramach projektu był bezpłatny. Zawsze ważne jest jednak spełnienie podstawowych warunków: dobre sprawowanie, dobre wyniki w nauce, uczestnictwo w zajęciach pedagogiczno – językowych przed wyjazdem, aktualny dokument tożsamości i ogromne chęci udziału w takiej prawie miesięcznej przygodzie.

Mamy nadzieję, że zaproszonym gościom – Organowi Prowadzącemu Szkołę, Przedstawicielom Rady Powiatu, dyrektorom, nauczycielom przybyłym z uczniami z kwidzyńskich szkół średnich oraz z najstarszych klas gimnazjalnych oraz naszym uczniom i nauczycielom wszystko smakowało i przypadło do gustu.

Iwona Grodecka - Trautsolt

 

 

Aktualizacja© 2017-2018 Wioletta Paciorek